صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

ماکارونی با سینه مرغ (چینی)

مواد لازم برای 4 نفر
1 . ماکارونی - 400 گرم
2 . سینه مرغ کوچک بدون استخوان - 4 قطعه
3 . قارچ سیاه مخصوص چین 300 گرم (از قارچ معمولی هم می توان استفاده کرد)
4 . سبزی های معطر نظیر گشنیز، نعناع و ترخان - 1 دسته کوچک
5 . سیر - 2 تا 3 عدد
6 . کره - 50 گرم
7 . روغن زیتون یا روغن مایع - 1 استکان
8 . نمک بقدر کافی
طرز تهیه
هر یک از قطعات مرغ را از طول به دو قسمت تقسیم می کنیم . بدین ترتیب 8 قطعه مرغ در اختیار داریم. نیمی از روغن را در تابه ریخته آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود ولی دود نکند. کمی نمک به اطراف قطعات مرغ زده آن ها را در تابه با حرارت ملایم سرخ می کنیم تا روی آن ها زرین شده و پخته شوند.
سیر را پس از پوست کندن کوبیده کنار ظرف مرغ می ریزیم و کمی سرخ می نماییم ، در ظرف را گذاشته تابه را از روی آتش بر میداریم و کنار حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم بماند.
ظرف متناسب با مقدار ماکارونی را آب ریخته روی آتش می گذاریم تا جوش بیاید ، ماکارونی را در آب جوشان میریزیم . نصف قاشق سوپخوری نمک و 1 تا 2 قاشق روغن مایع در ظرف ریخته می گذاریم ماکارونی آهسته بجوشد و مغز آن نرم شود . سبزی را تمیز کرده می شوئیم و کمی درشت تر خرد می نمائیم . بهتر است برگ ترخان را بدون خرد کردن استفاده نمائیم. قارچ های چینی کمی نازک است و درسته مصرف می شود ولی انواع دیگر قارچ ها را باید کمی درشت تر ورقه نمود. به هر حال قارچ ها را با نیمی از کره سرخ می کنیم. قدری نمک به آن می زنیم . ماکارونی را در صافی می ریزیم ، کمی آب نیم گرم روی آن می دهیم و می گذاریم آب آن کاملا گرفته شود .
تمام مواد را مخلوط نموده بقیه کره و روغن را داخل ظرف محتوی مواد می ریزیم و ظرف را یکی دو دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا تمام مواد با هم گرم شوند . غذا را در ظرف مناسبی کشیده سبزی ها را روی آن می پاشیم.
ماکارونی با سینه مرغ (چینی)

ماکارونی با سینه مرغ (چینی)

هیچ نظری موجود نیست: