صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۱۹, شنبه

پودینگ میوه

این پودینگ را در صورت امکان می توان با انواع مربا های میوه (بدون شربت) به رنگ های مختلف که در خارج آماده فروش است ، تهیه کرد و یا انواع کمپوت خرد شده را مورد استفاده قرار داد.
موادلازم
1 . میوه های مختلف مربا شده - 250 گرم
و یا کمپوت میوه خرد شده - 2 پیمانه (هلو ، آناناس ، موز ، مربای پوست پرتقال و خیار سبز)
2 . شیر - نیم لیتر (دو و نیم پیمانه)
3 . شکر - 200 گرم (1 پیمانه)
4 . زرده تخم مرغ - 7 تا 8 عدد
5 . وانیل - 1 قاشق چایخوری
6 . ژلاتین - 5 ورق (در حدود 15 گرم)
طرز تهیه
زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده ، با چرخ برقی آنقدر می زنیم که کاملا سفید و کشدار شود . شیر را می جوشانیم و به حالت داغ کم کم روی زرده ریخته ، هم می زنیم تا مخلوط شود.
ژلاتین را خرد کرده ، کمی آب جوش روی آن میریزیم ، ظرف ژلاتین را در ظرفی دیگر محتوی آب جوش قرار می دهیم و حرارت را ملایم می کنیم . ژلاتین را هم می زنیم تا ذرات آن کاملا حل شود و بعد آن را با شیر که کمی سرد شده ، مخلوط می کنیم .
مایه را در قالب فلزی کمی گود که متناسب با مواد باشد می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا کمی غلیظ و بسته شود. میوه های خرد شده را با آن مخلوط می نما ئیم و هم می زنیم . دوباره قالب را در یخچال می گذاریم تا کرم کاملا بسته شود . بعد قالب را در ظرف آب نیم گرم قرار می دهیم (آب باید تا لبه قالب برسد) یک لحظه قالب باید در آب نیم گرم بماند ، به طوری که فقط از قالب جدا شود ، ولی آب نشود .
دیس گرد قشنگی را روی دهانه قالب می گذاریم و پودینگ را در ظرف برگردانده ، روی آن را با چند تکه کمپوت و مربا تزئین می نما ئیم.
پودینگ میوه

پودینگ میوه

هیچ نظری موجود نیست: