صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۱۹, شنبه

استیک تارتار

مواد لازم برای دو نفر
1 . گوشت گوساله بدون چربی چرخ کرده خیلی نرم - 300 گرم
2 . تخم مرغ - 2 عدد
3 . پیاز متوسط - 1 تا 2 عدد (100 گرم)
4 . سبزی معطر خرد کرده (نعناع،ترخان و جعفر) - 2 قاشق
6 . لیمو ترش متوسط - 1 عدد
7 . خردل و نمک و فلفل به قدر کافی
8 . جوز هندی رنده شده نرم در صورت تمایل به مقدار کم
طرز تهیه
آبلیمو را می گیریم پیاز را نرم رنده می کنیم نمک و فلفل و خردل را با پیاز رنده شده و آبلیمو مخلوط نموده و گوشت را داخل آن ریخته و خوب مخلوط می نمائیم و در آخر کار سبزی را اضافه کرده هم می زنیم و گوشت را به دو قسمت مساوی تقسیم می نمائیم و در دست به شکل یک پرتقال صاف مرتب در می آوریم وسط دو بشقاب می گذاریم .
تخم مرغ ها را به دقت شسته و تمیز می نمائیم و خشک می کنیم ، سر هر تخم مرغ را می شکنیم سفیده آن را خالی می نمائیم بعد پوست تخم مرغ را صاف کرده و آن را وسط گوشت قرار می دهیم و اطراف گوشت را با جعفری و پیاز خلال کرده تزئیین می نمائیم .
اروپائی ها استیک تارتار را خام می خورند و موقع خوردن گوشت را با زرده تخم مرغ مخلوط می نمایند و با سس گوجه فرنگی یا کچاپ مصرف می کنند.
ما می توانیم گوشت را به طریقه فوق آماده کرده کمی روغن در تابه داغ کنیم وگوشت را در دست به شکل دایره به ضخامت تقریبا دو سانت صاف و مرتب کنیم و دو طرفش را در تابه کباب کرده دو عدد تخم مرغ را نیمرو کرده روی گوشت می گذاریم و این استیک را با سس گوجه فرنگی یا کچاپ که در فروشگاه ها آماده فروش است مصرف نمائیم بدیهی است که به این طریق استیک تارتار نامیده نمی شود و نوعی بیفتک چرخ کرده یا نوعی همبرگر با نیمرو نامیده می شود.

استیک تارتار

استیک تارتار

هیچ نظری موجود نیست: