صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۲۶, شنبه

املت قلوه (فرانسوی)

مواد لازم
1 . تخم مرغ - 8 عدد
2 . قلوه گوسفند- 4 تا 5 عدد
3 . کره - 75 گرم
4 . خامه - 100 گرم
5 . خردل - 1 قاشق مرباخوری
6 . پیازچه - 1 دسته (250 گرم)
7 . نمک و فلفل به قدر کافی
8 . روغن مایع - 100 گرم
طرز تهیه
پیازچه ها را تمیز می شوئیم و ریشه و پوست نازک آنها را می گیریم و همه را دسته می کنیم و همانطور با قسمت سبز آن به شکل حلقه های نازک می بریم. کره را در ظرفی ریخته ، روی آتش می گذاریم تا آب شود. پیازچه خرد شده را کمی با کره سرخ می کنیم .
قلوه ها را از وسط به دو نیم می کنیم ، قسمت وسط آن را که سفید و بدبوست با کارد تیزی می بریم و دور می اندازیم . بعد قلوه ها را ریز خرد کرده می شوئیم و داخل پیازچه می ریزیم . کمی نمک و فلفل و خردل به آن می زنیم ، به حدی که خشک و سفت نشود ، سرخ می کنیم .
(معمولا جگر و قلوه هر قدر بیشتر سرخ شود ، سفت تر می گردد کافی است خونابه آن گرفته شود). از روی آتش بر می داریم و خامه را با آن مخلوط می نمائیم .
تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم . کمی نمک و فلفل به آن می زنیم . تابه مناسبی را که بهتر است تفلون باشد روی حرارت ملایم می گذاریم ، روغن مایع را در تابه ریخته ، می گذاریم کمی داغ شود . مایه تخم مرغ را در تابه می ریزیم . باید سطح تابه با مایه پوشیده شود . یک لحظه در ظرف را می گذاریم تا املت کمی بسته شود .
مخلوط قلوه و پیازچه را وسط املت در خط بلند و باریکی می ریزیم و املت را از دو طرف با کفگیرک روی هم می آوریم ، به طوری که قلوه در میان املت کاملا پوشیده شود . یک لحظه در ظرف را می بندیم تا املت کاملا خودش را بگیر ، ولی زیاد خشک و برشته نشود .
بعد دیس را در کنار ظرف املت قرار می دهیم و املت را با احتیاط در ظرف سر می دهیم و اطرافش را با برگ جعفری تزئین می کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: