صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

پایلا (اسپانیایی)

مواد لازم برای 6 نفر
1 . برنج - 600 گرم
2 . مرغ پاک کرده - 1 عدد (در حدود یک کیلو گرم)
3 . میگو - 500 گرم
4 . سیر - 3 تا 4 پره
5 . رب گوجه فرنگی - 1 قاشق سوپخوری
6 . فلفل سبز و قرمز دلمه - 2 تا 3 عدد
7 . روغن مایع - 150 گرم
8 . زعفران سائیده - 1 قاشق چایخوری
9 . نمک و فلفل به قدر کافی
طرز تهیه
برنج را یک ساعت قبل از طبخ می شوئیم و آن را با 5 تا 6 لیوان آب گرم (مقدار آب بستگی به نوع برنج دارد) و نصف قاشق غذاخوری نمک و 100 گرم از روغن مخلوط کرده ، می گذاریم بماند. مرغ را شسته با نصف لیوان آب و 1 تا 2 پره سیر ویک عدد پیاز خرد کرده و کمی نمک با حرارت ملایم می پزیم . به حدی که بعد از پختن کمی آب داشته باشد.
میگو را تنیز کرده پوستش را می گیریم و پس از شستن در آبکش می ریزیم . فلفل را به مربع های کوچک خرد می کنیم . 50 گرم از روغن را در تابه می ریزیم . 2 تا 3 پره سیر را کوبیده ، در روغن می ریزیم و هم می زنیم . فلفل و میگو را با سیر یک تفت می دهیم و نمک و فلفل و زعفران حل شده در آب جوش را با آن مخلوط می کنیم .
استخوان های مرغ را می گیریم ، گوشت آن را با قیچی کوچک خرد کرده ، داخل سایر مواد میریزیم . آب مرغ را از صافی رد می کنیم و با رب گوجه فرنگی داخل آب برنج می ریزیم .
برنج را روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب برنج کمی کشیده شود ، سپس مواد آماده شده مرغ و میگو را لای برنج می گذاریم . مدت 30 دقیقه صبر می کنیم تا برنج دم بکشد . قبل از کشیدن غذا ، تمام مواد را در دیگ مخلوط کرده ، بعد آن را در دیس میریزیم . لازم به ذکر است که به جای رب گوجه فرنگی در پایلا اسپانیایی می توانیم مقدار کمی زردچوبه را در آب برنج بریزیم.
پایلا (اسپانیایی)

پایلا (اسپانیایی)

هیچ نظری موجود نیست: