صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

مالاکوف (شارلوت با کرم بادام)

مواد لازم
1 . بیسکویت قاشقی - 20 عدد
2 . پودر بادام پوست گرفته - 125 گرم
3 . کره - 125 گرم
4 . خامه - 250 گرم
5 . شکر - 100 گرم
6 . عرق بهارنارنج - 3 تا 4 قاشق سوپخوری
7 . پودر قند - 4 قاشق سوپخوری
طرز تهیه
برای تهیه شارلوت با کرم بادام یا مالاکوف به قالبی احتیاج داریم که دیواره آن از کف جدا شود. قالب متناسب با مواد را کمی چرب کرده ، بیسکویت ها را به طور ایستاده دور قالب می چینیم . چند عدد بیسکویت در کف قالب به شکل بعلاوه (+) قرار می دهیم . کره را کمی گرم می کنیم به حدی که نرم شود . شکر را در کره ریخته ، بهم میزنیم تا شکر حل شود و کره کاملا نرم و لطیف گردد .
بادام را مخلوط می نمائیم و عرق بهار نارنج را به آن اضافه کرده ، بهم می زنیم . این مایه را کنار می گذاریم . خامه را در ظرف لعابی یا فلزی می ریزیم و ظرف خامه را روی یخ قرار می دهیم ، خامه را با همزن به هم می زنیم تا کمی سفت شود . پودر قند را کم کم با خامه مخلوط می کنیم و عمل هم زدن را ادامه می دهیم تا خامه سفت شده فرم بگیرد ، به حدی که از قاشق نریزد .
3 تا 4 قاشق از خامه را کنار می گذاریم ، بقیه خامه را با مایه کره و بادام که آماده نموده ایم ، مخلوط می کنیم و آن را درداخل قالب که بیسکویت چیده ایم می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم. قالب را یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کرم خودش را بگیرد. بعد قالب را از یخچال بیرون می آوریم و ظرف گود متناسبی را روی دهانه قالب قرار می دهیم . دور قالب را باز می کنیم و شارلوت را با احتیاط در ظرف بر می گردانیم .
خامه ای را که کنار گذارده ایم در قیف می ریزیم و روی مالاکوف را با آن و توت فرنگی تزئین می نمائیم .

مالاکوف (شارلوت با کرم بادام)

مالاکوف (شارلوت با کرم بادام)

هیچ نظری موجود نیست: