صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۱۷, پنجشنبه

ترشی سیر (سیر ترشی)

برای تهیه سیر ترشی باید از سیر خشک رسیده درشت استفاده نمود . می توان بوته سیر را درسته یا دانه دانه مصرف کرد . در هر حال باید دقت نمود ، پوست سیر به هیچ وجه کنده نشود.
بوته سیر درسته یا دانه های پر شده را می شوئیم ، خشک می نمائیم و در شیشه ای که در آن کاملا بشته و محکم می شود می ریزیم .
باید شیشه با سیر پر شود . مقداری سرکه را با کمی نمک چند جوش می دهیم ، می گذاریم سرکه سرد شود و شیشه را با سرکه پر می نمائیم . باید سرکه روی سیرها را کاملا بپوشاند.
در ظرف را محکم می بندیم ، لا اقل دو سه ماه باید سیر در سرکه بماند.
معروف است که سیر ترشی هفت ساله بسیار مطبوع است . در اینصورت هر قدر سیر در سرکه بماند ، بهتر و مطبوع تر می شود.

سیر ترشی

ترشی سیر (سیر ترشی)

۳ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام،

چرا گفته شده که نباید پوست سیر کنده بشه؟ در صورتیکه تو عکس سیرها بدون پوست هستند. اگه میشه علتش رو بگید. چون من بدون پوست درست کردم.


همچنین سوالی داشتم. من مقداری سیر را به ترشی سیری که از قبل داشتم اضافه کردم ولی بعد از چندروز دیدم که رنگ سیرهایی که جدید اضافه کردم کاملا سبز شده. دلیلش رو می خواستم بپرسم. اینکه قابل استفاده هست یا باید دور بریزم؟

پیشاپیش ممنونم

ناشناس گفت...

سلام
هنگامی که سیر ترشی سبز می شود بسیار سمی است و باید دور ریخته شود یکی از علت های سبز شدن سیر ترشی خشک نبودن سیر است و سرکه نامرغوب برای جولوگیر از این امر شما می توانید بعد از مطمئا شدن از خشک بودن سیرها و مرغوبیت سرکه کمی نمک به آن اضافه نمائید

Unknown گفت...

سلام من این روش را به کار بردم ولی رنگ سیرها به یاسی تغییر کرد که هر روز هم به رنگ بنفش هم نزدیک می شود.