صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ دی ۲۸, شنبه

پذیرایی چای عصرانه

پذیرایی عصرانه و چای بدو طریق زیر انجام می شود
1. در صورتی که همه مهمانها در ساعت معیین و با هم سر میز بیایند میشود میز را قبلا آماده و مجهز نمود برای میز چای می توان از سفره های ظریف گلدوزی شده استفاده نمود .
بشقاب ها و کارد و چنگال چای معمولا کوچکتر از بشقاب و کارد و چنگال غذاخوری است و کارد طرف راست و چنگال طرف چپ بشقاب واقع می شود و دستمالهای آن نیز که بهتر است از جنس سفره سر میز و گلدوزی شده باشد جلوی چنگال ها قرار می گیرد ، سرویس چای را می توان در سینی قشنگی وسط میز قرار داد و فنجان و نعلبکی آنرا وسط بشقاب ها گذارد و سایر خوراکی ها را که عبارت است از انواع شیرینی های تر و خشک و ساندویچ های ظریف و کره و مربا و خاویار در اطراف سینی چای قرار داد و خانم خانه موظف است برای هر یک از مهمان ها چای بریزد و دست به دست به ایشان برساند.
2. ممکن است چای را در سالن پذیرایی صرف نمود ، در این صورت وسایل چایخوری را باید روی میز چرخدار یا معمولی قرار داد و شیرینی ها و ساندویچ ها را در دیس های مخصوص برای استفاده جلوی مهمان ها نگاهداشت و جلوی هر مهمان تازه وارد بشقاب و کارد و چنگال مخصوص قرار داد و خانم خانه شخصا باید برای هر مهمان چای بریزد این طریقه ساده تر و متداول تر است ، در این طریق چون مدت پذیرایی طولانی تر می شود بهتر است قوری چای و آب جوش را برای گرم ماندن روی چراغ های مخصوص سر میز گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست: