صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ دی ۲۸, شنبه

پذیرایی صبحانه

برای روز میز صبحانه می توان از سفره بزرگ قشنگ دست دوزی شده و یا از دستمال های مخصوص زیر بشقاب و شمن دوتابل که به طرز زیبایی گلدوزی شده باشد استفاده کرد ، وسط میز را می توان یک سبد میوه فصل و یا گلدانی پر از گل قرار داد.
برای هر نفر بشقاب و کارد و چنگال و قاشق لازم است و به این طرز باید قرار داده شود :
بشقاب مقابل صندلی و جلوی بشقاب کارد و چنگال کره خوری و سمت چپ بشقاب چنگال دسرخوری و سمت راست آن کارد و قاشق مرباخوری .
قاشق چایخوری یا قهوه خوری در نعلبکی فنجان و یا سمت چپ بشقاب قرار می گیرد ، در هتلهای منظم فنجان ها را قبلا گرم می کنند و هنگام صرف صبحانه روی نعلبکی قرار می دهند و در منازل ممکن است سرویس چای یا قهوه و فنجان ها برابر خانم خانه قرار بگیرد و او برای هر مهمان شخصا چای یا قهوه بریزد و مقابل مهمان ها بگذارد .
ظرف های محتوی شکلات و قند ممکن است به وسیله مهمان ها دست به دست بگردد و هر کس دور میز برای خود بردارد کره و مربا و عسل در ظرف های مخصوص و متعدد مجهز با کارد و قاشق و نمکدان ها وسط میز باید قرار داده شود.
نان تست یا ساده در ظرف های مخصوص لای دستمال باید سر میز گذاشته شود ، ممکن است نان را سر میز تست کرد در این صورت باید از دستگاه مخصوص تستر استفاده کرد و دستگاه را روی میز کوچک نزدیک میز صبحانه قرار داد و نان ها را برشته کرد ، قطعی است که ممکن است در اغلب موارد پذیرایی تشریفاتی نباشد ولی سهل انگاری هم نباید بشود.
در گردش های دسته جمعی و پیک نیک و مسافرت های ییلاقی به کار بردن تشریفات بسیار جایز نیست در این مواقع از ظرف های ساده و معمولی و سفره و دستمال های گدار رنگین استفاده می نمایند

هیچ نظری موجود نیست: