صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۶, یکشنبه

استفاده از فر

دستورهایی که در وبگاه آشپزی تقدیم خوانندگان عزیز می شود ، مخصوص طبخ با فر هایی است که حرارت آنها بر حسب فارنهایت محاسبه می شود باید گفت فرهایی که حداکثر حرارت آنها 500 یا 550 درجه فترنهایت تعیین شده است، یا دارای 10 خط هستند ، بر حسب فارنهایت تنظیم شده اند.
در فر های 10 خطی باید هر خط را 55 درجه فارنهایت حساب کرد .فرهایی که حداکثر حرارت آن ها 250 تا 300 درجه است یا دارای 3 یا 4 خط هستند ، بر حسب سانتیگراد تنظیم شده اند.
دستور دقیق تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد در همین وبگاه آمده است. اما به طور تقریبی نیز می توان درجه فارنهایت را نصف کرد و درجه سانتیگراد را به دست آورد.
مثلا اگر گفته شده است که حرارت روی 400 درجه فارنهایت باشد ، باید فرهای سانتیگرادی را روی درجه 200 تنظیم کنیم ، یا هر خط فرهای 3 یا 4 خطی را 125 تا 150 درجه فارنهایت به حساب آورد.
لازم به تذکر است که برای طبخ انواع غذاها یا شیرینی ها باید فر را لااقل 15 دقیقه قبل گرم نمود.
برای طبخ انواع شیرینی ها و کیک ها باید حتما از فر استفاده کرد. در گذشته که فر وجود نداشت ، شیرینی های ظریف و نازک را در طشتک های مخصوص که دیواره آنها در حدود 25 سانتیمتر بود ، می پختند.
به هنگام طبخ شیرینی ها در طشتکها را می گذاشتند و زیر و روی آنها آتش ملایم می ریختند : یک نفر متخصص طبخ مواظب پختن شیرینی ها بود.
ولی حالا از فر استفاده می شود . مخصوصا طبخ آن دسته از کیک ها که قطر زیاد دارند ، بدون استفاده از فر امکان پذیر نیست و چنانچه روش های قدیمی استفاده شود ، کیک مغز پخت و کاملا پف کرده نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست: