صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

خمیر فونسه

250 گرم آرد را در ظرف گودی می ریزیم. نصف لیوان شیر را با 1 قاشق سوپخوری پودر قند مخلوط می نمائیم و آن را میان آرد ریخته ، هم می زنیم تا آرد مرطوب شود. 150 گرم کره را کمی گرم می کنیم و آن را در قطعات کوچک داخل آرد ریخته ، کره و آرد را مخلوط می کنیم ، به طوری که کره به هیچ وجه در آرد دیده نشود و خمیر چسبندگی پیدا کرده و نرم و لطیف گردد.
بهتر است خمیر یکی دو ساعت بماند. بعد آن را روی یک ورقه کاغذ روغنی می گذاریم و با نورد به ضخامت نیم سانتیمتر و به شکل دایره باز کرده ، دقت می کنیم همه جای آن صاف و یکنواخت بشود .
قالب گرد فلزی را که بهتر است اطراف آن به صورت دالبر باشد ، انتخاب می نمائیم. خمیر را با کاغذ بلند کرده ، در قالب بر می گردانیم و کا غذ را از روی آن بر میداریم.
باید سطح و دیواره قالب از خمیر پوشیده شود. خمیر زیادی اطراف قالب را می بریم و کنار می گذاریم و اطراف خمیر ا کاملا صاف کرده با چنگال در سطح خمیر چند سوراخ می کنیم تا خمیر در موقع طبخ بالا نیاید.
فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد گرم می کنیم و قالب را روی اولین پنجره فر از طرف پائین قرار می دهیم. در مدت 30 تا 40 دقیقه باید سطح و اطراف پای پخته و کمی برشته شود. بعد از این مدت قالب را بیرون می آوریم و می گذاریم کاملا سرد شود.

هیچ نظری موجود نیست: