صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ اسفند ۱۸, یکشنبه

یک نوع شیرینی (هلندی و بلژیکی)

(این نوع بیسکویت بسیار لطیف ، سبک وترد است)
مواد لازم
1 . آرد سفید نرم - 250 گرم (2 پیمانه)
2 . کره - 180 گرم (یا روغن جامد 125 گرم)
3 . پودر قند - 125 گرم
4 . دارچین کوبیده نرم - 2 قاشق مربا خوری
5 . شیر - نصف استکان
6 . نمک - یک چهارم قاشق چایخوری
مواد لازم برای تزئین
1 . سفیده تخم مرغ - 2 عدد
2 . بادام ورقه شده یا خلال بادام - 50 گرم
3 . شکر - 50 گرم (2 قاشق سوپخوری)
طرز تهیه
کره را با چنگال می زنیم تا نرم و لطیف شود . بعد پودر قند و دارچین و شیر و کمی نمک را با آن مخلوط می کنیم ، به حدی که کره کاملا صاف و یکنواخت شود . آرد را میریزیم و به هم می زنیم تا خمیر نرم شود . بعد آن را یکی دو ساعت کنار می گذاریم . سینی شیرینی پزی را که باید تقریبا به طول 42 و عرض 35 سانتیمتر باشد آماده می کنیم . خمیر را داخل سینی با دست به طور یکنواخت و نازک باز کرده ، اطراف آن را کاملا صاف می نمائیم.
سفیده تخم مرغ را خوب بهم می زنیم تا کاملا کف کند . شکر را کم کم با سفیده مخلوط نموده ، خوب بهم می زنیم و آن را روی خمیر می مالیم و به شکل چهارگوش یا مستطیل منظم و یک اندازه می بریم .
فر را با حرارت 300 درجه فارنهایت یا 150 درجه سانتیگراد گرم می کنیم . سینی را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پنجره وسط فر می گذاریم تا روی شیرینی طلائی شود . بعد سینی را بیرون می آوریم و دوباره خطوط بریده شده را یک بار دیگر می بریم و شیرینی ها را از سینی خارج کرده ، در ظرف می چینیم . باید توجه داشت خلال بادام را در وسط هر قطعه از شیرینی ها بریزیم تا هنگام بریدن به لبه کارد گیر نکند و نان ها بریده شود.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام با تشکر از کامنت شما. لینک شما با کمال افتخار در وبلاگ اینجانب قرار داده شد.

گورمند
http://gourmand.blogfa.com

ناشناس گفت...

سلام. ممنون از نظرتون. من شما رو لینک کردم. شاد باشین

BA}{AR گفت...

سلام

به وبلاگتان لینک دادم. شما همان رزا منتظمی نویسنده کتاب معروف آشپزی هستید؟ من کتابتان را از بچگی می شناسم. وقتی هنوز مدرسه نرفته بودیم با عکس های کتابتان حال می کردیم و بعد که مدرسه رفتیم، و قدری بزرگ تر شدیم، می گشیتم یک دستور آسان که بچه ها هم بتوانند درست کنند از توی کتابتان پیدا می کردیم. اولین غذایی که از توی کتابتان پختم کته یونانی بود و اولین شیرینی هم دونات :)