صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ اسفند ۲۳, جمعه

پیتزای پیاز

یکی از پیتزاهای خوشمزه و مطلوب پیتزای پیاز می باشد.
مواد لازم برای دو نفر
1 . پیاز - 1 کیلوگرم
2 . روغن مایع - 3 تا 4 قاشق سوپخوری
3 . پنیر مخصوص پیتزا - 200 گرم (این پنیر انواع مختلف دارد که در ایران به نام مارتا معروف است)
4 . سس پیتزا - 1 لیوان
5 . خمیر پیتزا - 500 گرم (دستور تهیه خمیر و سس قبلا داده شده)
طرز تهیه
خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می نمائیم ، کف ظرف متناسب با خمیر را که باید فلزی باشد چرب می نمائیم (بزرگی دایره ظرف بستگی به آن دارد که بخواهیم نان پیتزا تا چه حد نازک یا کلفت باشد اغلب از ظرف های آلمینیومی که به اندازه مختلف آماده فروش است استفاده می شود)
خمیر را در ظرف می اندازیم و با دست آن را باز کرده سطح و دیواره ظرف را با خمیر می پوشانیم و دور آن را صاف و مرتب می کنیم .
پیاز را به شکل خلال خرد می نمائیم روغن را در تابه مناسبی ریخته روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را با روغن در حدی که پیاز کاملا نرم و طلائی شود سرخ می نمائیم ، سس پیتزا را مخلوط می کنیم و آن را به طور مساوی در دو ظرف می ریزیم ، پنیر را رنده کرده روی پیاز را با آن می پوشانیم.
فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد گرم می نمائیم ، ظرف پیتزا را در کف فر قرار می دهیم به مدت 15 دقیقه می گذاریم ظرف کف فر بماند تا زیر خمیر کمی برشته شود بعد ظرف را روی آخرین پنجره فر به طرف بالا قرار می دهیم به مدت تقریبا 25 تا 30 دقیقه تا خمیر کاملا آب شده روی پیتزا طلایی شود .
باید توجه داشت در صورتی که خمیر را نازکتر باز کرده ایم زمان کمتری برای طبخ باید در نظر گرفت.
پیتزای پیاز

پیتزای پیاز

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خوشحال می شم که لینکتون تو وبلاگم باشه. هر وقت لینکم کردید خبر بدید تا من هم لینکتون رو بذارم. موفق باشید.

shabnam گفت...

سلام من شبنم هستم از سفره خونه

نمی دونم این وبلاگ واقعا متعلق به خانوم منتظمی هست یا نه ... اگه هست من همینجا دستشون رو میبوسم چون همانند هزاران نو عروس دیگه در سالهای اوایل انقلاب با کتاب آشپزی ایشون به خونه بخت رفتیم ... و اگه نیست مهم نیست ...چون دستورات خوب و جامعی داره و در دنیای مجازی کار قشنگی ارایه میده ... و زحمت می کشه ... ... من شما رو با اجازه خیلی وقته که وبلاگم لینک کردم ... به هرحال همه دوست دارن چند کلمه ای در باره وضعیت کنونی خانوم منتظمی بدونن ...

همیشه موفق و موید باشین

شبنم از سفره خونه
sofrehkhune.blogspot.com