صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ اسفند ۲۲, پنجشنبه

خوراک قلوه (چینی)

مواد لازم
1 . قلوه گوسفند - 4 عدد
2 . گل کلم کوچک - 1 عدد
3 . پیازچه - 1 دسته کوچک
4 . سویا سس - 1 قاشق سوپخوری
5 . روغن مایع - 2 تا 3 قاشق سوپخوری
6 . شکر - 1 قاشق مرباخوری
7 . رب گوجه فرنگی - نصف قاشق سوپخوری
8 . آرد ذرت - نصف قاشق غذاخوری
9 . نمک به قدر کافی
طرز تهیه
گل های کلم را از هم جدا کرده ، می شوئیم و در آب جوشان با کمی نمک ، چند جوش می دهیم تا کمی بپزد و در صافی می ریزیم تا آب آن گرفته شود . قلوه را از وسط دو نیم می کنیم ، پوست نازک آن را می گیریم ، قسمت ریشه وسط آن را که سفید و بدبو است ، گرفته ، می شوئیم و با کارد از طول و عرض روی آن را چاک عمیق می دهیم که به شکل چهارخانه در بیاید ولی ازه جدا نشود، می گذاریم آماده بماند.
ریشه پیازچه را قطع کرده ، پوست نازک آن را می گیریم و به اندازه دو بند انگشت قسمت سبز و سفید آن را خرد می کنیم . رب گوجه فرنگی را با سویا سس و شکر و آرد ذرت مخلوط می نمائیم .
2 قاشق روغن را در تابه ریخته ، پیازچه را در آن یک تفت می دهیم . بعد قلوه ها را در ظرف پیازچه می ریزیم و کمی نمک به آن می زنیم . حرارت را ملایم می نمائیم تا قلوه کمی سرخ شود ، سس مخلوط سوژا را در آن ریخته ، 2 تا 3 قاشق آب به آن اضافه می نماییم. گل کلم را اضافه می کنیم، می گذاریم تمام مواد با هم چند دقیقه بجوشد .
به طور کلی غذاهای چینی مخصوصا سبزی ها ، نباید زیاد پخته شود و شکل خود را از دست بدهد . ممکن است قلوه را جداگانه کمی سرخ کرد و بعد داخل پیازچه ریخت.

هیچ نظری موجود نیست: