صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

پیتزای چهار فصل

طرز تهیه برای دو نفر
خمیر پیتزا را به اندازه ای که دوست داریم ، کلفت یا نازک در دو ظرف باز می کنیم و آن را به شکل بعلاوه به چهار قسمت خط می اندازیم به حدی که انتهای خط به کف ظرف نرسد. در یک قسمت مقداری قارچ سرخ کرده مخلوط با سس پیتزا و کمی گرد سیر می ریزیم ، در قسمت دوم مقداری مایه پیتزای پیاز ریخته در خانه سوم مقداری سوسیس که به صورت حلقه های نازک بریده و کمی سرخ شده مخلوط با سس پیتزا می ریزیم و بالاخره در خانه چهارم مخلوطی از ماهی تن نرم شده با کمی آبلیمو و رنده پوست لیموترش ریخته و روی آنها را با پنیر مخصوص پیتزا رنده شده می پوشانیم و مانند پیتزای پیاز طبخ می کنیم.
می توانیم مواد هر یک از پیتزای چهار فصل را به تنهایی در خمیر انداخته یک نوع پیتزا به همان نام تهیه نمائیم . مثلا پیتزای قارچ، پیتزای سوسیس ، پیتزای ماهی و پیتزای پیاز.
با گوشت چرخ کرده سرخ شده نیز طبق دستور فوق می توان پیتزای گوشت تهیه کرد.
این نکته قابل توجه است که معمولا پیتزا را یک نفره تهیه می کنند و هر پیتزا برای یک وعده غذا کافیست . در صورتی که با انواع غذا پیتزا را سرو کنیم می توان به نسبت جمعیت برای هر نفر یکی دو تکه پیتزا در نظر گرفت و خمیر و مواد را دو سه برابر نمود و در سینی فر چرب کرده خمیر را باز نمائیم و پیتزا را مطابق دستورهای فوق آماده کرده طبخ نمائیم ، بعد آن را از سینی فر بیرون آورده در سینی متناسب با پیتزا قرار بدهیم و با قیچی به هر شکل و فرم که می خواهیم ببریم(بریدن با قیچی برای آنست که اولا راحت تر بریده می شود و در ثانی سینی در نتیجه بریدن با کارد خط نمی افتد.)

هیچ نظری موجود نیست: