صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

دیس تخم مرغ و گوشت (2)

مواد لازم برای 6 نفر
1 . ماهی آزاد دودی - 14 ورقه خیلی نازک (در خارج این نوع ماهی آماده به فروش می رسد) ممکن است از 14 ورقه ژامبون ظریف یک اندازه استفاده کنیم.
2 . کمپوت آناناس خرد شده - 1 فنجان (باید آنها با قیچی به شکل چهار گوش و یک اندازه خرد شود)
3 . کنسرو میگو کوچک - 1 فنجان
4 . آواکادو - 1 عدد
5 . آبلیموی تازه - 2 قاشق سوپخوری
6 . خامه - 1 قاشق سوپخوری
7 . نمک به مقدار کم
طرز تهیه
آبلیمو و خامه و کمی نمک را مخلوط می کنیم. آواکادو را دو نیم کرده ، هسته آن را بیرون می آوریم و پوست می کنیم. در صورت امکان با قاشق مخصوص کوچک آن را به صورت گلوله های گرد مثل دانه انگور در می آوریم. چنانچه قاشق مخصوص در دسترس نبود ، آواکادو را با قیچی در قطعات چهارگوش کوچک خرد می کنیم. 2 قطعه از ژامبونها را کنار می گذاریم و روی 12 قطعه دیگر را که باید به یک اندازه باشند ، کمی از مخلوط خامه و آبلیمو می مالیم .
ژامبونها را لوله کرده ، هر 2 لوله را از یک چوب خلال نازک رد می کنم. آواکادو و میگو را با کمی آبلیموی نمک زده آغشته می نمائیم و به هر چوب خلال 1 عدد میگو و ا قطعه آواکادو می زنیم.
2 قطعه دیگر ژامبون یا ماهی را به شکل نوار کمی پهن می بریم و لای هر کدام 1 قطعه آناناس می گذاریم و بعد از هر چوب خلال 2 قطعه ژامبون آناناس رد می کنیم.
در پایان کار لوله های ژامبون آواکادو (یا ماهی آواکادو) و میگو و آناناس و ژامبون را مطاب به طور منظم در دیس گردی می چینیم و کنار دیس تخم مرغ و گوشت سرو می کنیم.

۲ نظر:

ashpazierangin گفت...

سلام
خسته نباشيد يكبار به تقاضاي شما آدرس لينك شما را تا مدتها ثبت كردم و چون خبري نشد آنرا حذف كردم لطفاً بعد از ثبت كردن لينكم مرا خبر كنيد تا آدرس تان رادر بين پيوندهايم قرار دهم . موفق باشيد

منصوره گفت...

سلام
لطفاً با آدرس http://ashpazierangin.blogfa.com
به نام آشپزي رنگين لينك كنيد