صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

خوراک بال بوقلمون یا مرغ

برخی از مردم بال مرغ یا بوقلمون را از ران و سینه آن بیشتر دوست دارند، زیرا دارای گوشت خوشمزه تر و لطیف تر است و آسانتر تهیه می شود، با توجه به علل مزبور دستور طبخ آن را می دهیم.
مواد لازم
1 . بال بوقلمون یا مرغ که قسمت نوک آن گرفته شده است - 500 گرم
2 . کره یا روغن مایع - 100 گرم
3 . نخود سبز که از پوست در آمده باشد - 1 لیوان
4 . بادام پوست گرفته بو داده - 1 فنجان
5 . نعناع و ترخان تازه خرد شده - 2 قاشق سوپخوری
6 . خردل - 1 قاشق مرباخوری
7 . پاپریکا (فلفل قرمز شیرین) - 1 قاشق مرباخوری یا کمی زعفران
8 . نمک و فلفل به قدر کافی
طرز تهیه
کره یا روغن را گرم می کنیم، قطعات بال را با پاپریکا یا زعفران آغشته کرده ، کمی به آنها نمک می زنیم و در روغنی که قدری داغ شده باشد ، می اندازیم ، دو طرف بال ها را به حدی که زیاد خشک نشود ، در روغن سرخ می کنیم.
1 لیوان آب جوش آهسته از کنار ظرف به داخل آن می ریزیم و خردل را در کمی آب حل کرده ، به آن اضافه می کنیم ، بعد نخود را در دو گوشه ظرف ریخته ، در ظرف را می بندیم. حرارت را ملایم می کنیم تا نخود و بال ها پخته شود. بعد به طور منظم بال ها را در دیس می کشیم.
سس آن را می چشیم و نمک و فلفل و ترشی آن را اندازه می کنیم و بعد از یکی دو جوش سس را روی آن می ریزیم و بادام بو داده را روی آن می پاشیم. این خوراک را می توانیم با برنج زعفرانی که به آن کمی فلفل قرمز کوبیده شده و کاری زده ایم، سر میز ببریم.

۱ نظر:

Hirsa گفت...

سلام و خسته نباشید. چندی پیش بر روی وبلاگ من کامنت گذاشته بودید. با عرض معذرت از پاسخگویی دیر می خواستم به اطلاع تان برسانم که وبلاگ تون رو لینک کردم. با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما.