صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

کرپ با خامه و مغز گردو

مواد لازم برای 6 نفر
1 . کرپ آماده شده - 18 ورق
2 . خامه - 200 گرم
3 . مغز گردو تازه پوست گرفته - 150 گرم (ممکن است روز قبل گردوی خشک را در آب سرد خیس کرده پوست بکنیم)
4 . پودر قند - 2 قاشق سوپخوری (50 گرم)
5 . شربت غلیظ کارامل - 1 فنجان
طرز تهیه کرپ
5 عدد تخم مرغ را خوب مخلوط می کنیم. یک لیوان آرد و یک لیوان شیر را با یک قاشق چایخوری وانیل در داخل تخم مرغ می ریزیم،هم می زنیم . اگر مایه کاملا صاف نشد ، از صافی رد می کنیم .
تابه کوچک تفلون را کمی چرب می نمائیم ، روی حرارت ملایم قرار می دهیم . دو تا سه قاشق سوپخوری از مایه را وسط تابه می ریزیم . تابه را آهسته می غلطانیم تا سطح تابه از مایه کاملا پوشیده شود. دوباره یک لحظه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کرپ کمی برشته شود.
بعد کرپ را در سینی برمی گردانیم و به همین ترتیب تمام کرپها را آماده می کنیم. باید توجه داشت کرپ ها در نهایت ظرافت تهیه شود و برای این منظور از مایه به حدی در تابه ریخته شود که کرپ کلفت و ضخیم نشود. بعد خامه را در ظرف کوچکی می ریزیم و ظرف را روی یخ قرار می دهیم.
با همزن برقی خامه را می زنیم تا سفت شده ، فرم بگیرد. نصف قاشق چایخوری وانیل و پودر قند را با خامه مخلوط می کنیم و گردو را اضافه کرده ، هم می زنیم و لای هر کرپ که کاملا سرد شده است ، مقداری از این مواد می ریزیم و کرپ را تا می زنیم در ظرف می چینیم و روی آن شربت کارامل می دهیم.
طرز تهیه شربت کارامل
در ظرف کوچکی یک لیوان شکر را با کمی آب به حدی که فقط شکر مرطوب شود مخلوط می کنیم. ظرف را روی حرارت تند قرار می دهیم ، گاهی آهسته هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شده و شربت به تدریج طلا ئی شود.
وقتی شکر رنگ طلایی یکنواخت را پیدا کرد ، با احتیاط نصف لیوان آب جوش در آن می ریزیم ، می گذاریم شربت بجوشد و ذرات شکر کارامل شده کاملا حل شود و شربت غلیظ گردد. بعد ظرف را از روی آتش برمی داریم ، سرد که شد باید شربت کاملا غلیظ باشد.
نکته حساس در شربت به موقع آب ریختن در آن است که نباید زیاد پر رنگ و قهوه ای و یا زرد و کم رنگ باشد که شکرک بزند.

۱ نظر:

ستاره شب گفت...

سلام
خسته نباشید و تشکر از زحمات شما