صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

پلومبیر میوه

مواد لازم
1 . خامه - 500 گرم
2 . تخم مرغ - 5 عدد
3 . شکر - 5 قاشق سوپخوری (125 گرم)
4 . پودر قند - 4 قاشق سوپخوری (100 گرم)
5 . میوه خرد کرده - 2 لیوان
(توت فرنگی تازه یا کمپوت آناناس،سیب،گلابی یا گیلاس)
6 . وانیل - 1 قاشق چایخوری
طرز تهیه
زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده ، هم می زنیم تا کاملا سفت و سفید و کشدار شود. خامه را با پودر قند مخلوط می کنیم و ظرف خامه را روی یخ می گذاریم و خامه را هم می زنیم تا سفت شده، فرم بگیرد. سفیده را جداگانه آنقدر می زنیم تا مثل پنبه سفید و سفت و خشک شود.
سفیده را کم کم در خامه ریخته ، هم می زنیم . 3 تا 4 قاشق از خامه را برای تزئین کنار می گذاریم. زرده را کم کم داخل خامه می ریزیم و هم می زنیم و در آخر کار میوه های خرد شده را مخلوط می کنیم. مایه را در ظرف مستطیل شکلی می ریزیم و در جا یخی یخچال یا فریزر قرار می دهیم .
مدت 5 تا 6 ساعت وقت لازم است تا پلومبیر کاملا بسته شود . ظرف پلومبیر را یک لحظه در آب نیم گرم قرار می دهیم و ظرف مناسبی را روی دهانه قالب می گذاریم و پلومبیر را در ظرف بر می گردانیم،خامه ای را که کنار گذارده ایم ، در قیف می ریزیم و روی پلومبیر را با آن تزئین می کنیم.با چند عدد توت فرنگی و کمپوت گیلاس یا مربای خیار که به شکل لوزی بریده شده،روی پلومبیر را تزئین می نمائیم.
می توانیم کف قالب پلومبیر را یک ورقه نازک ژنوآز یا بیسکویت بچینیم، بعد مایه پلومبیر را روی آن بریزیم و بگذاریم بسته شود. اطراف پلومبیر را با کارد از قالب جدا کرده و پلومبیر را در ظرف مناسبی بر می گردانیم و مطابق دستور فوق روی آن را تزئین می نمائیم.

هیچ نظری موجود نیست: