صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۸ خرداد ۲, شنبه

پوره سلوری

سلوری نوعی کرفس است که از خام یا پخته ریشه آن که به شکل کلم قمری، ولی سفید است، استفاده می کنند. خام سلوری را رنده ، یا با ماشین خلال خیلی نازک می کنند و با سس دلخواه به مصرف می رسانند. پخته سلوری می توان همراه غذا مصرف کرد،پوره آن بسیار مطبوع است.
مواد لازم برای پوره
1 . سلوری متوسط - 2 تا 3 عدد
2 . پوره سیب زمینی - 500 گرم
3 . کره - 100 گرم
4 . شیر - یک لیوان
5 . آبلیمو - یک یا دو قاشق سوپخوری
6 . خردل - یک قاشق مرباخوری کوچک
7 . نمک و فلفل به قدر کافی
طرز تهیه
سلوری را به چند قسمت تقسیم می کنیم و پوست آن را کامل می گیریم ، بطوریکه قسمت سفت پوست به هیچ وجه باقی نماند . بعد آن را شسته در ظرف مناسبی می ریزیم. 1 تا 2 لیوان آب و کمی نمک و 1 تا 2 قاشق آبلیمو به آن اضافه می کنیم . در ظرف را می گذاریم و آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سلوری کاملا بپزد ، سپس آن را در صافی می ریزیم تا آب آن گرفته شود و از ماشین مخصوص پوره رد می کنیم. سیب زمینی را هم پوست کنده ،می شوئیم و با مقداری آب و کمی نمک می گذاریم کاملا بپزد. آن را هم از رنده ریز ماشین مخصوص پوره رد می نمائیم .
هر دو پوره را مخلوط کرده ، در ظرف مناسبی می ریزیم . خردل را در شیر حل کرده ، ظرف پوره را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. شیر را به تدریج داخل پوره می ریزیم و مرتبا به هم می زنیم . تا شیر کاملا جذب پوره شود و پوره لطیفی به دست بیاید. کره را به آن اضافه نموده ، بهم می زنیم. وقتی کره آب شد ظرف را از روی آتش بر می داریم و در ظرف بلورین قشنگی به شکل مخروط می کشیم . اطرافش را با پشت قاشق صاف می کنیم و با نوک چنگال خطوطی روی آن ترسیم می نمائیم.

هیچ نظری موجود نیست: