صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۱, جمعه

نان برنجی

مواد لازم
1 . آرد برنج سفید خیلی نرم - 1 کیلوگرم
2 . روغن - نیم کیلوگرم
3 . پودر قند نرم - 350 گرم
4 . گلاب - 1 پیمانه (یا یک لیوان معمولی)
5 . تخم مرغ - 2 عدد
طرز تهیه
روغن و پودر قند و زرده تخم مرغ ها را مخلوط می کنیم و می زنیم تا کاملا نرم و لطیف شود ،بعد سفیده تخم مرغ ها را جداگانه آنقدر می زنیم که سفت شود و از تخم مرغ زنی نریزد، آنگاه گلاب وسفیده تخم مرغ ها را با روغن و پودرقند مخلوط می کنیم ، آرد را می ریزیم بهم می زنیم تا تمام مواد با هم مخلوط شوند ،این خمیر نسبت به سایر خمیر ها کمی شل است و بعد از چند ساعت ماندن نرمی آن به حد کافی می شود.
خمیر را در یک کیسه نایلونی می ریزیم و میگذاریم 24 ساعت بماند بعد خمیر را روی میز به قطر نیم سانتیمتر باز می کنیم (برای اینکه خمیر به چوب نورد نچسبد یک ورق نازک روغنی روی خمیر باید گذاشت) بعد با قالب مخصوص گرد خمیر را می بریم و با قالب مخصوص دیگر روی آن نقش می اندازیم و داخل سینی می چینیم و در فر با حرارت 300 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه می پزیم .
نان ها باید کمی برشته شوند و رنگ آن ها زیاد تغییر نکند بعد سینی را خارج می سازیم و بعد از سرد شدن نان ها را در ظرف می چینیم.
ممکن است نان برنجی را با دست بدون قالب تهیه کنیم ، در اینصورت از خمیر گلوله های کوچکی به اندازه یک فندوق بر می داریم و داخل دست گرد و پهن می کنیم و روی آنرا با شیئی استوانه شکل نقش می اندازیم و به طرق فوق طبخ می کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: