صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

تارت توت فرنگی

تارت توت فرنگی

تارت توت فرنگی

مواد لازم

1 . خمیر فونسه یا بریزه - 500 گرم

2 . توت فرنگی درشت سالم - یک و نیم کیلوگرم

3 . ژله توت فرنگی - 1 بسته

4 . خامه - 200 گرم

5 . پودر قند - 4 قاشق سوپخوری

6 . وانیل - نصف قاشق چایخوری(و یا یک بسته وانیل شکری)

طرز تهیه خمیر

آرد را در ظرف گودی می ریزیم، زرده تخم مرغ و پودر قند و شیر را مخلوط می نمائیم، میان آرد ریخته هم می زنیم تا آرد مرطوب شود، کره را به قطعات کوچک تقسیم می نمائیم و قطعه قطعه در آرد می اندازیم هم می زنیم تا ذرات کره با آرد مخلوط شده و خمیر نرم و لطیف شود (این خمیر را نباید زیاد مالش داد چون به روغن می افتد و نان سفت می گردد،کافیست خمیر نرم شده چسبندگی پیدا کند)

روی خمیر را می پوشانیم تا یکی دو ساعت بماند، بعد خمیر را به شکل قالب که بهتر است قالب گرد و اطرافش دالبردار باشد با نورد باز می کنیم و قالب را روی خمیر می گذاریم و اطراف خمیر را تقریبا 2 تا 3 سانت بزرگتر از قالب می بریم و خمیر را در قالب می اندازیم، باید کف و دیواره قالب از خمیر پوشیده شود.

خمیر را در قسمت دیواره فشار می دهیم تا نقش قالب به خمیر بیفتد، با چنگال سطح خمیر را چند سوراخ می نمائیم که در موقع طبخ پف نکند.

فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد گرم می نمائیم و قالب را روی اولین پنجره از طرف پائین قرار می دهیم به مدت 30 تا 35 دقیقه تا نان پخته و زرین شود.

قالب را بیرون می آوریم و می گذاریم تا نان کاملا سرد شود. ژله توت فرنگی را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم،نصف لیوان آب سرد با آن مخلوط می نمائیم،ژله را در یخچال می گذاریم تا کمی بسته شود،خامه را در ظرف کوچکی می ریزیم و ظرف را روی ظرف یخ قرار می دهیم.

خامه را با همزن برقی هم می زنیم تا غلیظ شود. پودر قند و وانیل را کم کم در خامه می ریزیم ،مرتب هم می زنیم تا خامه کاملا فرم بگیرد به طوری که از قاشق نریزد.

نان را از قالب با احتیاط خارج کرده در ظرف مناسبی قرار می دهیم و خامه را روی سطح تارت می ریزیم با لبه کارد روی آن را صاف می نمائیم.

دم توت فرنگی ها را می گیریم و می شوئیم روی سطح خامه را یک ردیف توت فرنگی می چینیم ، کمی ژله که نیمه بسته شده روی آن می دهیم و باز یک ردیف توت فرنگی می چینیم و کمی ژله روی آن می دهیم .به همین ترتیب به شکل مخروط توت فرنگی ها را روی هم قرار می دهیم و ردیف آخر را مقدار بیشتری ژله می دهیم،ظرف را در یخچال می گذاریم تا ژله کاملا کاملا بسته شود.

نکته حساس در تهیه این تارت غلظت ژله است که نباید شل و روان باشد که جذب نان گردد و نه زیاد سفت و لخته که روی توت فرنگی ها ژله ناصاف ریخته شود.

هیچ نظری موجود نیست: