صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

بیسکویت شارلوت

مواد لازم
بیسکویت شارلوت را می توان به آسانی طبق دستور زیر تهیه کرد و یا از بیسکویت های ساده و آماده برای فروش استفاده نمود. مواد مورد لزوم برای تهیه بیسکویت از ایتقرارند:
1 . تخم مرغ 5 عدد
2 . آرد سفید گندم 50 گرم (2 قاشق سوپخوری بزرگ)
3 . شکر 50 گرم (2 قاشق سوپخوری بزرگ)
4 . وانیل نصف قاشق چایخوری
طرز تهیه
برای تهیه این بیسکویت به یک سینی شیرینی پزی تقریبا به طول 42 و عرض 30 سانتیمتر احتیاج داریم. کف سینی را یک ورق کاغذ نازک می اندازیم و روی کاغذ را چرب کرده ، کمی آرد می پاشیم . تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته با همزن برقی کمی هم می زنیم.
بعد ظرف تخم مرغ را در ظرف محتوی آب قرار داده ، روی آتش می گذاریم و مرتب هم می زنیم . شکر و وانیل را کم کم در تخم مرغ می ریزیم و هم زدن را ادامه می دهیم تا مایه پف کرده،داغ شود.ظرف را از روی آتش بر می داریم و آرد را کم کم در مایه ریخته ، مخلوط می کنیم.
مایه را در سینی به طور یکنواخت پهن می کنیم. فر را با حرارت 300 درجه فارنهایت یا 150 درجه سانتیگراد گرم می کنیم. سینی را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم . در مدت 20 دقیقه بیسکویت پخته می شود. برای امتحان پخته شدن با انگشت روی ان را فشار می دهیم ، نباید چیزی به دست بچسبد .
سینی را بیرون می آوریم ، نانها را با کاغذ از سینی خارج می کنیم و نانهای کوچکی به عرض 4 و طول 7 سانتیمتر می بریم و کاغذ پشت آن را برداشته ، آماده می گذاریم.
می توانیم این مایه را در قیف مخصوص ریخته ، بیسکویت را بلند و باریک روی کاغذ بریزیم ولی به طریق فوق آسانتر است.

۱ نظر:

اشپز ناشی گفت...

sسلام عالی بود با تبادل لینک چطوری عزیزم