صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

سوفله ژامبون یا کالباس

مواد لازم
1 . ژامبون یا کالباس 250 گرم
2 . تخم مرغ کامل 4 عدد
3 . سفیده تخم مرغ 2 عدد
4 . کره 50 گرم
5 . پنیر گریور رنده شده 100 گرم
6 . قارچ تازه 500 گرم(یا کنسرو قارچ متوسط 1 قوطی)
7 . خردل 1 قاشق مرباخوری
8 . شیر 2 لیوان
9 . آرد سفید خیلی نرم 2 قاشق سوپخوری
طرز تهیه
قارچ را خرد می کنیم و می شوئیم و سپس آن را با کره قدری سرخ می کنیم و کمی نمک به آن می زنیم و می گذاریم آب آن تبخیر شود .
ژامبون یا کالباس را خرد و با قارچ مخلوط می کنیم .آرد را در ظرف کوچکی می ریزیم. شیر را به تدریج با آرد مخلوط می کنیم ، برای اینکه آرد کاملا در شیر حل شود، مخلوط آرد و شیر را از صافی رد می کنیم . کمی نمک می زنیم و آن را روی حرارت ملایم می گذاریم ، مرتب به هم می زنیم تا شیر جوش بیاید و کمی غلیظ شود.
سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا می کنیم ، زرده را خوب به هم زده ، آن را با شیر که داغ است مخلوط می کنیم. خردل را به آن اضافه کرده ، هم می زنیم . سفیده ها را جداگانه آنقدر می زنیم تا مثل پنبه خشک و سفید شوند.
قارچ و کالباس را داخل مخلوط زرده و شیر می کنیم . در آخر کار سفیده را می ریزیم و به سرعت مخلوط می کنیم . مایه را در ظرف نسوز مناسبی می ریزیم ، مایه باید ظرف را پر کند. پنیر را روی مایه می پاشیم . ظرف را در کف فری که قبلا با حرارت 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد گرم شده است ، قرار می دهیم . بهتر است ظرف را در سینی فر ، که آب در آن ریخته ایم ، بگذاریم تا سوفله نچسبد و لطیف تر طبخ شود . در فر را می بندیم و حرارت آن را 50 درجه کم می کنیم ، سوفله باید 40 تا 45 دقیقه در فر بماند تا کاملا بالا بیاید و روی آن طلایی شود .بعد از آماده شدن باید بلافاصله با همان ظرف سر میز برده شود.
تمام لطف سوفله در آن است که کاملا پف کند و داغ مصرف شود، در صورت امکان بهتر است آن را در سر میز روی چراغ های مخصوص بگذاریم که سرد نشود.

هیچ نظری موجود نیست: