صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

شارلوت توت فرنگی یا تمشک

مواد لازم
1 . بیسکویت 300 گرم(یا 24 عدد بیسکویت قاشقی آماده)
2 . توت فرنگی یا تمشک 750 گرم
3 . خامه 300 گرم
4 . پودر قند 150 گرم(6 قاشق سوپخوری)
5 . ژله توت فرنگی یا تمشک 1 بسته
6 . سفیده تخم مرغ 2 عدد
طرز تهیه
در صورت امکان از بیسکویت قاشقی که معمولا در شیرینی فروشیها آماده فروش است ، استفاده می کنیم و یا بیسکویت شارلوت را مطابق دستور بیسکویت شارلوت می پزیم.
قالب گردی را که باید دیواره آن از کف جدا شود،دور تا دور دیواره قالب به صورت ایستاده و در یک ردیف بیسکویت را می چینیم و آماده می گذاریم،بعد کرم و ژله را آماده می نمائیم.

ژله توت فرنگی را در 1.5 لیوان آب جوش حل می کنیم و در یخچال می گذاریم تا کمی بسته شود . دم توت فرنگی یا تمشک را گرفته ،می شوئیم و در صافی می ریزیم،خامه را با پودر قند مخلوط کرده ظرف خامه را روی یخ می گذاریم و خامه را می زنیم تا سفت شده ، فرم بگیرد.
2 عدد سفیده تخم مرغ را آنقدر می زنیم تا پف کرده ، خشک شود. سفیده را کم کم با خامه مخلوط می کنیم . یک سوم از خامه را در قالب روی بیسکویت می ریزیم و نصفی از توت فرنگی یا تمشک را روی آن می پاشیم. ژله را کمی هم می زنیم تا صاف شود، نصف آن را روی توت فرنگی می ریزیم و نصف بقیه خامه را روی ژله و بعد بقیه توت فرنگی یا تمشک را روی خامه و بقیه ژله را روی توت فرنگی و در آخرین ردیف بقیه خامه را می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم و با چند عدد بیسکویت روی خامه را می پوشانیم.
شارلوت را در یخچال می گذاریم ، 2 تا 3 ساعت باید بماند تا ژله آن کاملا بسته شود و مواد داخل آن خودش را بگیرد. بعد شارلوت را از قالب خارج کرده ، در ظرف قرار می دهیم. کمی پودر قند روی آن می پاشیم و با چند عدد تمشک یا توت فرنگی روی آن را تزئین می کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: