صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

کوفته ژامبون

مواد لازم برای 6 نفر


1 . ژامبون - 500 گرم (یا گوشت چرخ کرده بدون چربی)


2 . ورمیشل نازک - 100 گرم


3 . کلم برگ سفید - 250 گرم


4 . سویا سس - 2 قاشق سوپخوری


5 . شکر - 1 قاشق مرباخوری


6 . تخم مرغ - 1 عدد


7 . آرد ذرت - 1 قاشق سوپخوری


8 . قارچ - 250 گرم


9 . روغن مایع - 2 قاشق سوپخوری


10 . زنجبیل کوبیده نرم - 2 قاشق مرباخوری


11 . پیازچه - 3 تا 4 ساقه


12 . آب گوشت - 1 لیوان (یا یک قرص سوپ که در یک لیوان آب حل شده باشد)


13 . نمک و فلفل به قدر کافی


طرز تهیه


ژامبون را خیلی نرم چرخ می کنیم. قارچ را کاملا ریز خرد می نمائیم. پیازچه را تمیز کرده ، آن را کاملا ریز خرد می نمائیم. تخم مرغ را در ظرفی شکسته ، کمی نمک و فلفل و آرد ذرت و دو تا سه قاشق از آب گوشت را با آن مخلوط می کنیم، زنجبیل را در آن ریخته ، ژامبون یا گوشت چرخ کرده را اضافه می نمائیم و تمام مواد را مخلوط نموده ، قارچ و پیازچه را می ریزیم و هم می زنیم تا تمام مواد کاملا مخلوط شوند.


ظرف متناسب با ورمیشل را آب کرده، کمی نمک در آن می ریزیم.ظرف را روی آتش می گذاریم تا بجوشد. یک قاشق روغن در آن می ریزیم و ورمیشل را در آب جوشان ریخته ، می گذاریم مغز آن کاملا نرم شود. بعد ظرف ورمیشل را از روی آتش برمی داریم. در همان آب می گذاریم آماده بماند.
مایه کوفته را به دوازده قسمت مساوی تقسیم می نمائیم. دست را کمی مرطوب می کنیم و هر قسمت از کوفته ها را در دست می غلطانیم تا کاملا گرد و صاف شود و کوفته ها را در آرد می غلطانیم ، بقیه روغن را در ماهی تابه ریخته ، روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کوفته ها را در یک ردیف در تابه می اندازیم و اطراف آنها را کمی سرخ می نمائیم.
آب گوشت را با نصف لیوان آب مخلوط کرده ، در ظرفی که گنجایش یک ردیف کوفته را داشته باشد می ریزیم و ظرف را روی آتش می گذاریم تا جوش بیاید.
کوفته ها را در آب جوشان می ریزیم ، کمی نمک و فلفل و شکر را در آن ریخته ، می گذاریم آهسته بجوشد. کلم را به طور رشته ظریف خرد می نمائیم و در ظرف کوفته می ریزیم. در ظرف را می گذاریم تا کلم نرم شود و آب کوفته در حدود نصف لیوان گردد. سویا سس را در آن ریخته ، سس کوفته را می چشیم. نمک آن را اندازه می نمائیم. بعد از دو سه جوش کوفته ها آماده است.
ورمیشل را در صافی ریخته ، وقتی آب آن گرفته شد ، آن را روی کوفته ها می ریزیم تا یکی دو دقیقه بماند و گرم شود. کوفته ها را در ظرف کشیده ، سس کوفته و کلم و ورمیشل را روی کوفته ها می ریزیم و داغ سر میز می بریم.

هیچ نظری موجود نیست: